case study

Klient: Zwoltex sp. z o.o.

Nowa technologia wytwarzania kolorowych wyrobów włókienniczych tkanych o właściwościach samoczyszczących oraz biobójczych wdrożona do działalności spółki ZWOLTEX

Istotą projektu było wprowadzenie na rynek nowej, innowacyjnej gamy wyrobów włókienniczych przez ZWOLTEX które będą charakteryzować się właściwościami samoczyszczącymi oraz biobójczymi. Wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych, opartych na nowej technologii z wykorzystaniem nanotytanu oraz pirytionianu cynku o rozdrobnieniu nano, ma na celu zaoferowanie klientom produktów o wyjątkowych parametrach, różniących się od dostępnych obecnie na rynku.

 

Potrzeby klienta

Aby zdywersyfikować swoją działalność ZWOLTEX zdecydował się na wprowadzenie na rynek nowej technologii i gamy produktów, w obliczu czego konieczne było przeprowadzenie szeregu działań inwestycyjnych i wdrożeniowych. Planowany zakup nowoczesnego ciągu technologicznego pozwolił na efektywne wdrożenie nowej technologii produkcji. Współpraca z Politechniką Łódzką i Instytutem Włókiennictwa pozwoliła na weryfikację i potwierdzenie jakości oraz innowacyjności nowych wyrobów, a zgłoszenie wyników prac do ochrony patentowej zapewnił ich ochronę na rynku.

efekty współpracy

Wprowadzenie innowacyjnych wyrobów włókienniczych umocniło pozycję przedsiębiorstwa ZWOLTEX na rynku, zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. Poszerzenie oferty o unikatowe rozwiązania przyczyniło się do wzrostu konkurencyjności i rozpoznawalności marki. Dzięki wdrożeniu nowoczesnej technologii, przedsiębiorstwo zwiększyło swój potencjał w dążeniach do stania się liderem w branży tekstylnej w Europie, co otworzy nowe możliwości współpracy i dalszego rozwoju poprzez innowacje.

 

Inne projekty

Wdrożenie wyników prac B+R nad opracowaniem metody wytwarzania sprzętu lekkoatletycznego o zwiększonej wytrzymałości

w ramach: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Oś priorytetowa: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie 3.2. Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R, Poddziałanie 3.2.1. Badania na rynek