case study

Klient: Zwoltex sp. z o.o.

Program: 

POIR 3.2.1. Badania na rynek
Wdrożenie wyników prac B+R celem wprowadzenia na rynek wyrobów z tkaniny frotte o niespotykanych walorach użytkowo – wzorniczych

RPO WŁ II.3.1 Innowacje w MŚP
Wdrożenie autorskiej technologii produkcji tkanin płaskich o obniżonej tendencji do płowienia koloru oraz o właściwościach antybakteryjnych i antygrzybicznych

POIR 3.2.2 Kredyt na innowacje technologiczne
Nowa technologia wytwarzania kolorowych wyrobów włókienniczych tkanych o właściwościach samoczyszczących oraz biobójczych

Potrzeby klienta

Zwoltex to wiodący producent ręczników w kraju, obecny już od ponad 70 lat w branży. Spółka stawia na rozwój swoich produktów w obszarze funkcjonalnym oraz wzorniczym. Zarówno we własnym zakresie jak i we współpracy z Politechniką Łódzką opracowuje coraz to nowe rozwiązania, które mają na celu poprawę właściwości produkowanych artykułów tekstylnych. Wprowadzanie na rynek coraz to nowszych produktów, wymaga również inwestycji w park maszynowy, który pozwoli na ich efektywne wdrożenie.

W perspektywie 2007-2013 wspólnie zrealizowaliśmy dwa projekty w ramach RPO WŁ, dzięki którym klient nabył nowe maszyny oraz wprowadził do swojej oferty nowe produkty.

efekty współpracy

W perspektywie 2014-2020 pozyskaliśmy kolejne dotacje dla 3 projektów Zwoltexu i je z powodzeniem rozliczyliśmy.

Efektem naszej współpracy jest m.in. wprowadzona do oferty klienta linia produktowa Antibacterial+, charakteryzująca się wykończeniem ograniczającym rozwój bakterii, grzybów, wirusów i alergenów. Pozyskaną dotację wnioskodawca przeznaczył na termomodernizację hali produkcyjnej, jak również nabył maszyny oraz oprogramowanie niezbędne do rozpoczęcia produkcji nowych wyrobów.

Inne projekty

Wdrożenie wyników prac B+R nad opracowaniem metody wytwarzania sprzętu lekkoatletycznego o zwiększonej wytrzymałości

w ramach: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Oś priorytetowa: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie 3.2. Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R, Poddziałanie 3.2.1. Badania na rynek