case study

Klient: Zwoltex sp. z o.o.

Wdrożenie do działalności spółki ZWOLTEX wyników prac B+R celem wprowadzenia na rynek wyrobów z tkaniny frotte o niespotykanych walorach użytkowo – wzorniczych

Projekt miał na celu uruchomienie produkcji nowej generacji ręczników o innowacyjnych właściwościach bakteriobójczych. Wykorzystując technologię Bio Active Silver ZWOLTEX opartą na nano-technologii, zastosowano aktywne jony srebra, które hamują wzrost i ograniczają rozmnażanie się bakterii, grzybów oraz wirusów. Wszystkie wytworzone w toku realizacji projekt produkty spełniają rygorystyczne normy Oeko-Tex® Standard 100.

Potrzeby klienta

Realizacja projektu stanowiła odpowiedź na potrzeby Klienta związane z koniecznością stosowania nowych urządzeń i modernizacji hali produkcyjnej. W ramach projektu zakupiono nowoczesny ciąg technologiczny, w tym krosna pneumatyczne, przewijarki przędzy, aparaty do barwienia przędzy oraz tkanin frotte, oraz postrzygarki. Modernizacja hali produkcyjnej zwiększyła jej wydajność energetyczną i stworzyła idealne warunki do prowadzenia procesu z zachowaniem wymaganych parametrów wilgotności i temperatury. Ponadto firma zleciła opracowanie zupełnie nowej linii wzorniczej, łącząc innowacyjność technologiczną z atrakcyjnym designem produktów.

efekty współpracy

W wyniku realizacji projektu firma ZWOLTEX wprowadziła na rynek nową linię ręczników Active Line, która odznacza się nie tylko wyjątkowymi właściwościami bakteriobójczymi, ale także atrakcyjnym designem. Produkty z linii Active Line zdobyły uznanie klientów i otrzymały Złoty Laur Konsumenta niecałe pół roku po debiucie rynkowym. Klienci docenili wysoką jakość, trwałość oraz szeroki wybór wzorów i kolorów oferowanych produktów.

 

Inne projekty

Wdrożenie wyników prac B+R nad opracowaniem metody wytwarzania sprzętu lekkoatletycznego o zwiększonej wytrzymałości

w ramach: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Oś priorytetowa: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie 3.2. Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R, Poddziałanie 3.2.1. Badania na rynek